Anissa 🎬 Resoluut
Jonge nieuwkomers aanzetten tot het maken van media

Onderzoek, concept en visual design

Afstudeeropdracht voor Common Frames

Figma, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Lightroom, Adobe InDesign

2022

Een nieuwe stijl voor deze campagne

Vanuit de initiële opdracht dacht Common Frames aan een nieuwe of aanvullende vormgeving.

Het concept onderscheidt zich dan ook van de huidige vormgeving van Common Frames met een gehele eigen stijl. Toch is deze stijl niet compleet eigenzinnig omdat ontwerpkeuzes gebaseerd zijn op de huidige vormgeving.

 

Maak Media Week heeft een gedurfd kleurenpalet op, wat de verhalen van de doelgroep symboliseert.

De kleur oranje is de belangrijkste kleur in de stijl. Dit is een bestaande kleur van Common Frames. Het gebruik van deze oranje zorgt voor herkenbaarheid.
Oranje moedigt aan, is motiverend en bevorderd gedrevenheid. Oranje is ook de kleur van vreugde en creativiteit. Het motiveert en activeert creativiteit.

De kleur, blauw, is complementair aan oranje. Het versterkt elkaar. Door de blauwe kleur een andere value te geven, constateren deze twee kleuren net iets meer, wat zorgt voor een interessant en sterk beeld.

De lichte lime groene accentkleur is toegevoegd om de beelden op te laten vallen. Een passende kleur bij oranje en groen. Oranje is een mix van geel en rood. Lime groen zit in het midden van geelgroen en geel op het kleurenwiel.

Templates in Figma met een designsystem

Het concept is breed inzetbaar, waarbij de focus op het moment van realisatie ligt op de sociale kanalen.

Er zijn verschillende templates ontwikkelt die gemakkelijk via het designsysteem in Figma in te vullen zijn. Zo is het mogelijk andere titels en iconen te selecten en gemakkelijk tekst aan te passen in de templates zonder nieuwe tekstframes te moeten maken.

Templates met beïnvloedings- principes
1. Reduceer mentale inspanning
2. Dynamische beelden
3. Prompt
4. Maak nieuwsgierig
5. Prompt